tinta Qalam_Hazin

19 Februari 2011

perempuan di youtube : haram ??

                                                Editor ; QA
                                           By ; bloger Woot''woot



as salam semua yang membaca,gua tataw sape yang membaca post ni,mungkin gua sorang je la kot,tapi takpe,gua tulis jugak..mungkin untuk rujukan anak anak gua nanti,who knows ?

bende ni dah lame gua nak tulis sebenarnye,bukan gua cuba nak keluarkan hukum sendiri,ataupon bajet mufti mahupun ulamak,tapi ini berdasarkan nilai kesedaran dan juga mungkin kerana islam ajar amar makruf nahi mungkar,so tak salah rasanya nak keluarkan pendapat di sini..gua pon bukannye tak refer mana mana sebelum buat post,gua kaji dulu

ok,ape kene dengan tajuk ? haram ke ? macam mana boleh jatuh haram plak..gua tak cakap semua haram,tak kan la video ustazah nor bahyah kasi ceramah kat youtube pon nak haram kan ? same macam ayam la..ayam tu halal kan ? tapi halal ke kalau cara sembelihan salah ? halal ke kalau ayam tu kite curik ? the same thing berlaku kat sini..



gua tak nak mention any name lah kan,gua kekal dengan prinsip gua,mengkritik biarlah secara umum,jangan sentuh sensitivity mana mana pihak secara direct..maksod ringkasnye gua tak suke kritik sambil mention sape orang yang terlibat.faham ?

back to basic lah kan,islam ajar perempuan ni macam mana ? ade islam ajar suruh perempuan menari menari depan khalayak ramai ? ade ke islam ajar perempuan tayang body dekat orang ramai ? ade islam ajar perempuan menyanyi depan khalayak ramai ?

kalau korang bace blog gua ni dari dulu lagi,gua ade buat post,wanita cantik tidak memandang dan tidak dipandang..kalo korang tengok kat youtube,video muslimah menari nari la,menyanyi,miming ke,tak kisah la,agak agak itu ke Rasulullah inginkan ?

korang boleh bayangkan,wanita bertudung,tutup aurat,tapi buat lawak bodoh dalam youtube ? buat miming ke,ape ke,menari ke,tak kisahlah..korang agak orang orang non muslim bile tengok video tu macam mana ?

eh orang sekarang mmg la cakap :

eh biarlah die,die nak menghiburkan orang..bukan dosa pon

ala zaman skg wanita moden,macam2 boley buat,asalkn jgn upload video sex sudah

woot woot sebok pehal ? ikot die la nak miming ke ape ke,hak die

eh gua rase nak mencarut carut je kat sape sape yang cakap camni,tapi gua tak mencarut lah..gua cakap je nak mencarut…nak sepak sepak pon ade,tapi gua kecik,mampu ke.lol

sebab wujudnye golongan MODEN MACAM DIALOG KAT ATAS LA islam runtuh taw ?

muslimah bebas buat macam macam ?..helo,islam ajar wanita kene berkasar dengan lelaki bukan muhrim,maksodnye tak leh gune suara lembut pon ! inikan plak nak buat buat comel dalam youtube ! !@#!@$!&*%#

oh,post ni boleh jugak tuju dekat blogger

OH MUSLIMAH

YOU ARE SYMBOL OF TRUE ISLAM

YOU REPRESENTS MUSLIMS FROM NEAR AND FAR

YOU ARE SIGN FOR THE WORLD TO READ

YOU SYMBOLIZE WHAT OUR NATION REALLY NEEDS

PEACE,KINDNESS,INNER STRENGTH,AND FAITH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan